ISramcInternet Strategie - de volgende stap in e-commerce

Momenteel is 90% van de organisaties in Nederland aanwezig op internet, soms zelfs met een tweede of derde generatie website. Veel bedrijven moeten echter constateren dat het rendement van hun website tegenvalt of zelfs negatief is. Vaak is de oorzaak daarvan, dat de organisatie zich onvoldoende heeft verdiept in wat je wel en niet kunt realiseren via internet en wat dus je doelstellingen moeten zijn.
Natuurlijk heeft de dotcom-zeepbel het imago van het internet geen goed gedaan. Maar in feite heeft die juist laten zien wat er niet kan met internet. Meestal was het probleem niet de techniek, maar de onervarenheid van marketeers, sales en technici met hoe het medium internet ingezet kan worden.
Wij gaan dieper in op wat u wel en niet kunt doen met internet en geven u handreikingen om de juiste internetstrategie voor uw organisatie te bepalen.

Segmentatie naar bestaande en nieuwe klanten
Cruciaal op internet is dat u onderscheid maakt tussen bestaande relaties en nieuwe relaties. Dit heeft alles te maken met wat bezoekers verwachten en het vertrouwen dat u krijgt als u hieraan voldoet. En het vertrouwen van de internetbezoekers is een absolute voorwaarde om tot zaken te kunnen komen
 


Bestaande relaties
Bestaande relaties zullen doorgaans op internet  naar u op zoek gaan door www.bedrijfsnaam.nl in te tikken of door uw bedrijfsnaam in te tikken in een zoekmachine. U moet er dus voor zorgen dat u op uw bedrijfsnaam gevonden wordt, ook als deze afwijkt van uw internetnaam. Vaak zal men ook nog een plaatsnaam toevoegen of uw belangrijkste producten of diensten. Vindbaarheid op alle mogelijke combinaties van uw bedrijfsnaam, uw adresgegevens en uw belangrijkste producten of diensten is dus in het geval van bestaande relaties van groot belang. Zo nodig kan die vindbaarheid via zoekmachine marketing gerealiseerd worden. Maar u moet zich dan niet laten verleiden tot investeringen in vindbaarheid voor nieuwe klanten. Dat is op voorhand weggegooid geld.
De bestaande relatie verwacht op uw bedrijfswebsite snel en exact dat te vinden waar hij behoefte aan heeft:

  • informatie over producten of diensten of een catalogus;
  • contactgegevens en routebeschrijving;
  • bestelmogelijkheden als dit relevant is;
  • FAQ (frequently asked questions);
  • services.

Dat hij voor bepaalde zaken moet inloggen is geen probleem, want hij kent u en u kent hem.

Multi Channel Strategie
Wanneer u echter nieuwe klanten wilt werven, loopt u met uw bedrijfswebsite tegen een probleem aan. Een bedrijfswebsite is enigszins te vergelijken met een winkel in ‘the middle of nowhere’. Hij is veelal moeilijk vindbaar. Ook is hij vaak niet in staat om bezoekers te binden. Voor het werven van nieuwe klanten voldoet uw bedrijfswebsite dus niet. Omdat vertrouwen op internet zo belangrijk is, zult u, wanneer u via internet nieuwe klanten wilt krijgen, moeten beginnen met het vertrouwen van de bezoekers te winnen. Tenzij u in de fysieke wereld al een merknaam heeft opgebouwd, die vertrouwen wekt, zoals Wehkamp, Intratuin, Rabobank of Mc Donalds, Ministerie van Justitie, Provincie Brabant of Rode Kruis. De optie om te trachten een hoge naamsbekendheid en daarmee vertrouwen te krijgen via advertising, radio- en TV-spots is nogal een kostbare. Het is daarom veel handiger om gebruik te maken van een plek op internet, waar uw doelgroep al komt, net zoals u dat doet in de echte wereld, waar u zich vestigt in een voor uw doelgroep bekend en vertrouwd stadscentrum of winkelcentrum of op een meubelboulevard. Op internet zijn de vergelijkbare plekken de portals. Portals zijn immers goed vindbaar op internet en zijn bovendien in staat bezoekers te binden.

Door gebruik te maken van de juiste portals voor uw marketingmix in combinatie met specifieke kenmerken van uw producten of diensten brengen wij u in contact met nieuwe klanten die tot uw doelgroep behoren.

Uw product of dienst is een commodity
Als u een product heeft, of een dienst, en een potentiële klant weet al, dat u daarmee zijn behoefte kunt invullen (vaak een commodity), dan kan in het koopproces de eerste stap (expliciteren van de behoefte) overgeslagen worden en komen voor B2C en B2B respectievelijk de vergelijkingssite en de marktplaats in aanmerking. In veel gevallen kan zelfs de deal ook afgerond worden op internet (fase 3 koopproces). Als dat niet het geval is, kunt u in elk geval bereiken dat potentiële klant allereerst naar u komt om te kopen. Uw internetstrategie moet in dergelijke gevallen dekking geven aan de fasen 2 en 3 van het koopproces, waarbij wij fase 2 vaak op het portal uitvoeren en de afronding van fase 3 op uw website mogelijk moet zijn. We proberen hierbij te voorkomen dat u puur op prijs moet cocurreren.

Multi channel strategie
Er bestaan veel definities van multichannel strategie & management. De rode draad door al deze definities is, dat het gaat om het effectief en efficiënt managen van alle kanalen die u gebruikt om uw klanten te helpen bij het kijken, kiezen, kopen en gebruiken van een product of dienst. En op een zodanige manier, dat de klant het makkelijk en waardevol vindt, en dat het voor u leidt tot een verbetering van de klantwaarde en klantrelatie.

"Onze definitie van multichannel strategie & management is: de gecoördineerde en geïntegreerde inzet van kanalen, zodanig dat deze maximale toegevoegde waarde voor de klant creëren en optimaal rendement voor het bedrijf genereren."

Het is voor bedrijven bijna onbetaalbaar geworden om alles aan alle klanten via elk kanaal op elk moment aan te bieden. Kanalen zijn niet kostenneutraal: in de praktijk blijkt, na de toevoeging van de nieuwe, over het algemeen low cost channels dat juist de klanten met lage klantwaarde gebruik maken van de relatief duurste kanalen. En dat de klanten met de hoogste klantwaarde – niet perse de meest trouwe klanten - relatief vaker gebruik maken van de goedkopere kanalen.

Niet elke klant is even waardevol
Niet elke klant is even waardevol voor een onderneming: RAMC heeft al lang geleden aangetoond dat vaak maar een klein deel van een klantenbestand op positieve wijze bijdraagt aan het resultaat. En dat, omgekeerd, een groot deel van het klantenbestand nauwelijks tot negatief bijdraagt aan de winst. Als u als onderneming klanten verliest, dan is het zaak te weten of u profijtelijke klanten verliest of de verlieslatende klanten kwijtraakt. En als u wilt bepalen welke kanalen ingezet kunnen worden om de klantwaarde verder te stimuleren, moet u weten welk kanaal u bij welke klanten het beste in kunt zetten. Uit onderzoek dat RAMC recentelijk heeft laten uitvoeren lijkt helder te worden dat maar een klein deel van de bedrijven sluitend zicht heeft op de kosten en conversiekracht per kanaal, de waarde per klant en het verloop van klanten in hun bestand.


 
WOramcWebsite Ontwerp - het geheim van een succesvol webproject

Geoptimaliseerd voor smartphone, tablets, desktops en Google
Een rendabele webproject opzetten begint bij en een doordacht webontwerp. De eerste indruk van uw online presentatie (website, webwinkel, webportal etc.) is vaak doorslaggevend voor uw bezoekers. Hierin krijgt men vaak de keuze om te blijven of om verder te zoeken naar een concurrent. Maar de eerste indruk wordt gevormd in slechts vijf seconden! Een goed begin is dan ook het halve werk. Uw merk, domainnaam en huisstijl hebben grote invloed op deze keuze, en dienen daarom naadloos aan te sluiten bij de behoefte van uw doelgroep.
 


Het overdragen van de juiste boodschap
Een vereiste voor elk webproject is dat er een optimale connectie wordt gelegd met de eindklant. Juist daarom hebben wij een solide marketing analyse geïntegreerd in onze ontwerpfase. Op basis van waardevolle informatie uit de marketing analyse ontwerpen wij uw webproject niet vanuit aannames, maar vooral uit het zoekgedrag van uw doelgroep. Zo vormt uw webproject een stabiele basis voor al uw e-commerce ambities, waarmee u vanaf de livegang maximaal kunt presenteren binnen het online concurrentieveld.

Functioneel ontwerp
Een goed concept begint bij een sterke basis. De basis voor uw webwinkel ontwerp wordt gevormd door het functioneel ontwerp. Het functioneel ontwerp vormt een schematische blauwdruk van uw webwinkel, waar alle eigenschappen nauwkeurig in kaart gebracht worden. Zo weet u zeker dat u exact de webwinkel krijgt die u nodig heeft om direct na livegang te beginnen met het verwezenlijken van uw doelstellingen.

Interactie ontwerp
Het nóg beter maken van uw online presentatie, begint bij het nóg beter maken van de online experience. Daarom kruipen wij bij het opstellen van een interactie ontwerp in de huid van uw doelgroep, zodat we uw webproject naadloos aan kunnen laten sluiten op de aanwezige behoefte en de belevingswereld. Zo zorgen we vanaf dag één voor tevreden klanten en maximaal rendement op uw e-commerce activiteiten.

Grafisch ontwerp
Onze uitgebreide ervaring leert dat het ontwerpen van een webproject een totaal ander vak is dan het ontwerpen van corporate websites of intranetten. In ons grafisch ontwerp vertalen we de schematische opbouw van uw webwinkel naar een passende look en feel voor uw organisatie. Door onze pure focus op e-commerce design kennen we de exacte do’s en dont’s voor een rendabele webwinkel. Hierdoor zijn we in staat om altijd de ideale balans tussen branding en conversie te realiseren.
 
Of je nu online advies nodig hebt of een nuchtere webproject bouwer zoekt. RAMC denkt graag met je mee.
Laat ons weten wat we voor je kunnen doen.
 
SMramcSociale Media - "Giving posts a second look makes them twice as good. It's good netiquette."

"Wat moet ik nou met Twitter doen?". "Ik zou niet weten wat ik op een weblog moet schrijven. "Dat kost me teveel tijd! Wat levert het op?"

Veelgehoorde vragen van personen en organisaties die willen beginnen met SMM (Social Media Marketing). Een wirwar van mogelijkheden, platforms, doelgroepen, regelen en etiquettes maakt het Social Media landschap voor velen nogal bergachtig. Het Sociale Media landschap is dan ook groot. Veel diensten, veel tips, tricks, tools en mogelijkheden welke dagelijks veranderen.
 


Kun je social media uitbesteden?
Als bedrijf hoor je er volgens sommigen niet meer bij als je geen Twitteraccount, Facebookprofiel of Pinterestboard hebt. Maar het bijhouden van profielen op deze sociale netwerken vergt soms veel tijd. Tijd die je misschien liever in andere zaken steekt. Dan klinkt het interessant om deze zaken uit te besteden. In Amerika zou een 25% van de bedrijven het al deels uitbesteden. Maar is dat eigenlijk wel zo voordelig? Sociale netwerken zijn prima tools, die je als bedrijf kunt inzetten voor verschillende doeleinden. Zo kan je de klantenbinding verbeteren door online aanwezig te zijn, acties te initiëren, kortingen weg te geven of de conversatie aan te gaan, maar je kan social media ook gebruiken als extra (verkapte) verkoopkanalen of als een laagdrempelige manier van klantenservice. Om die reden zijn social media eigenlijk voor bijna elk bedrijf wel inzetbaar. Of je nu timmerman of eigenaar van een internetbureau bent, er is ook een social netwerk dat bij jouw onderneming past.

Social media bijhouden kost tijd
Wat voor jou ook de reden vormt om aan social media te beginnen of om ermee aan de slag te gaan, het zal je tijd kosten. Soms is die tijd aanwezig, maar bij veel bedrijven ook niet. In tegenstelling tot een website of reclamecampagne, waarvan je het moment van investering en inzet deels zelf kunt beïnvloeden, is social media altijd hier en nu. Social media gebruiken binnen je bedrijf is niet iets wat je even doet of wat je een maandje bijhoudt en vervolgens maanden links kunt laten liggen. Als je er aan begint, kun je er eigenlijk niet meer mee ophouden. Een pauze-knop is niet aanwezig. Het deels uitbesteden kan dan een oplossing zijn. Zo kun je zorgen dat, wanneer jij op het dak van een gebouw staat te timmeren, of in de studio je nieuwe plaat opneemt, toch je Twitter- en Facebookaccount minimaal net zo goed bereikbaar zijn als je e-mailadres en telefoonnummer bijvoorbeeld. Handig. Zeker bij netwerken als bijvoorbeeld Pinterest of Youtube, waar vooraf gemaakte afbeeldingen en filmpjes geplaatst en gemonitord worden, kan het echt geen kwaad als een ervaren bureau dit voor jou uitvoert. Eigenlijk vindt niemand dat vreemd.

Het hele traject uitbesteden?
Steeds vaker komen er geluiden uit de markt dat het uitbesteden zeker succesvol kan zijn. In ieder geval deels. Het is zeer gangbaar om een bureau in te schakelen dat meet wat je bereik is en onderzoekt of je de vruchten plukt van de werkzaamheden, en als dat kan, is de volgende stap binnen handbereik. Steeds vaker wordt vrijwel het gehele traject uitbesteed. Tenslotte wordt de telefonische klantenservice bij grotere bedrijven ook niet door een persoon gedaan (en ook niet altijd in house) en is de tone-of-voice toch vergelijkbaar te maken. Duidelijke richtlijnen, een goed CRM-systeem en de juiste mensen op de juiste plek, kunnen er prima voor zorgen dat het een geheel blijft. In Nederland laat acht op de tien bedrijven in ieder geval één digitale marketingactiviteit uitbesteden. En in 2013 ontdekte Social Media Examiner dat het uitbesteden van social media in een jaar tijd was gestegen van 36 tot 42 procent van de ondervraagde bedrijven die dit deden. Logisch eigenlijk als je beseft dat social media gewoon een nieuwe vorm van communicatie is. Als klantenservice, marketing en reclame succesvol en authentiek kunnen worden uitbesteed, dan kan dat ook met social media.

Voordelen van uitbesteden
Voor u scheelt het uitbesteden van Social Media een hoop tijd en ergenis. Zo hoef je bijvoorbeeld zelf geen (of in ieder geval minder) mankracht in te zetten voor dit onderdeel. Hierdoor wordt er wel aan je aanwezigheid op social media gewerkt, zonder dat het bedrijf aan efficiëntie inlevert. De mensen die je nodig hebt voor de dagelijkse werkzaamheden binnen het bedrijf, kunnen gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren. Het goed en effectief inzetten van social media vergt nu eenmaal ervaring, kennis en kunde. Als je het social mediabeheer laat uitbesteden door RAMC, dan gaat ons team met jouw profielen op onder andere Twitter, Facebook en Google+ aan de slag, die ervaring hebben met die sociale netwerken. Zij hoeven niet eerst uit te vogelen waar en hoe je een avatar uploadt, wat de meest ideale lengte is voor een introtekst, hoe een tweet er uit moet zien, wat de terminologie is, hoe vaak en wat voor afbeeldingen er bij de posts moeten, etcetera. Laat ons actief uw sociale netwerken benutten en daarbij tevens vorm geven aan je online marketingstrategie en het meten van behaalde resultaten. Geen complexe trajecten en beloofde gouden bergen.

Meer resultaat met minder tijd!
Resultaat, is waar het uiteindelijk om moet gaan. Het belangrijkste is om dit vooraf duidelijk goed op papier te zetten en juist daar schuilt het grootste gevaar. Want op papier neig je snel naar een makkelijk meetbaar resultaat, maar afspreken dat je groeit in volgers of kliks is iets anders. RAMC realiseert zich dat investeringen van onze klanten omgezet dienen te worden in het bereiken van doelstellingen met ambities.
 
Social media uitbesteden aan RAMC. De juiste klik!
 

OCramcOnline Campagne - maximaliseer de ROI van je online campagnes

Voor iedere adverteerder geldt dat ze zoveel mogelijk winst wil behalen tegen een zo klein mogelijke investering. De winstpakkers zitten soms in de simpelste dingen. Er zijn verschillende middelen waarmee u online actief kunt zijn. Maar alles inzetten op één middel is geen optie! Het gaat om integratie, het samenspel van deze middelen. Met een online marketing campagne creëert u een toenemende mogelijkheid tot interactiviteit met uw klanten. Die interactiviteit versterkt op haar beurt weer de promotie van producten en diensten, zodat u indirect de verkopen stimuleert. Met een online marketing campagne bent u op het juiste moment en op de juiste plaats online zichtbaar voor uw doelgroep.
 


De kracht van het totaalconcept
Met een crossmediale inzet van uw website bereikt u een aantoonbaar en maximaal rendement van uw nieuwe of juist bestaande website. RAMC helpt u graag met het inzetten van online mailings, advertenties, banners en portal sites, zodat u optimaal gebruikmaakt van uw nieuwe uitstraling. Wij integreren uw (nieuwe) website graag in de complete mix van communicatiemiddelen. RAMC beschikt over alle expertise om voor u de juiste mix van online middelen in te zetten op basis van mediaonafhankelijke concepten om zo optimaal mogelijk rendement te behalen.

Optimaliseer je advertenties, verbeter je CTR!
Het moge duidelijk zijn dat het belangrijk is om meerdere campagne-uitingen te testen. De CTR (click through rate) speelt hierin een belangrijke rol. Stel dat we de CTR (click through rate) van uw advertentie met 10% verbeteren door bijvoorbeeld variaties toe te voegen die meer aansluiten op een zoekopdracht. Wat voor impact heeft dit dan bij een gelijkwaardig conversieratio?

Impressieverdeling van banners
Voeg continu nieuwe uitingen toe op basis van de best presenterende advertentie om het maximale uit je campagne te halen. Alleen continu met de best presterende banner draaien zal uiteindelijk ook een negatieve impact op de resultaten hebben, doordat mensen bijvoorbeeld uitgekeken raken of zich ‘achtervolgd voelen’. Daarnaast kunnen producten veranderen, online shops krijgen steeds nieuwe producten binnen, waardoor banners verouderen.

Verhoog je conversieratio, a/b-test met landingspages
Door advertentiegroepen en landingspagina's better op elkaar af te stemmen kan dit direct een aanzienlijke omzetstijging tot gevolg hebben. Het is daarom van belang om continu te blijven A/B-testen om het conversieratio te verhogen.

Haal het maximale uit elke bannerformaat
Met regelmaat komen wij nog campagnes tegen waarin alle bannerformaten in één advertentiegroep zijn toegevoegd. Hoe bepaal je wanneer een advertentiegroep wel/niet goed presteert?

Bespaar geld en optimaliseer je ROI met locatietargeting
Google heeft de optie ‘Mensen in mijn getargete locatie of mensen die hiernaar zoeken of hier pagina’s over bekijken’ gewijzigd. Hierdoor worden advertenties die zijn getarget op Nederland ook in andere landen vertoond. In een aantal gevallen levert dit positieve resultaten op, maar je kunt hier ook makkelijk kosten op besparen.
 
Contact RAMC vandaag nog voor uw online campagne, Internet of Everything!
 

MWramcMeten is Weten - tegen beter weten in?
 

Een hardnekkig fabeltje luidt dat wij als mensen maar tien procent van onze hersencapaciteit zouden gebruiken. Onzin natuurlijk; je zou hooguit kunnen beweren dat maar tien procent van de mensen zijn hersenen gebruikt, maar dat is een heel andere discussie. Het enige waar het fabeltje wél gelijk in heeft, is dat we onszelf behoorlijk onderschatten. Neem nou het thema van dit nummer, ‘meten is weten’. Het bekt lekker, het is een goede slogan voor een liniaalfabrikant, maar het is natuurlijk een grove belediging van de menselijke capaciteiten. Alsof wij een thermometer nodig hebben om te voelen dat het warm is. Eigenlijk is het precies andersom: we gaan pas dingen meten, als we ze eigenlijk al weten.

Zijn uw marketingactiviteiten winstgevend?
Metrics, marketing analytics, performance management measurement, big data,... Modieuze woorden of harde realiteit? De vakliteratuur staat er bol van, de opkomst van 'big data' zal het marketing denken en doen sterk veranderen. Business Intelligence is het toverwoord. We kunnen de wereld modelleren, marketing vatten in cijfers. Klopt dit wel en hoe gaan we er mee om?
 


Doelgroep
Marketing managers, product managers, account managers, marketing & sales managers, commerciële directie, verkoopdirecteurs, area sales managers, communicatieverantwoordelijken, accountants, controllers, general managers, business unit managers en iedereen die interesse heeft in het concretiseren van de bedrijfsstrategie naar marketing 'metrics' of vice versa, met of zonder actieve praktijkervaring.

Weet wat je meet, analyseer je bezoekers, verhoog het gebruikersgemak
Het begint bij de bron. Bij het meten van de temperatuur is het essentieel om te weten om welke meeteenheid het gaat. Hetzelfde geldt voor marketingcijfers. Vraag tijdens de volgende vergadering maar eens wat de meeteenheid of definitie van een klant is. Grote kans dat je verschillende antwoorden krijgt. Helemaal duidelijk wordt het bij een berekende meetwaarden, zoals het conversiepercentage. Deze is bijvoorbeeld te bereken door het aantal bestellingen te delen door het aantal verstuurde e-mails. Maar in plaats van de oplage kun je natuurlijk ook kiezen voor het aantal unieke klanten. En wat was de definitie van een klant ook alweer? Zo is een conversiepercentage al snel op 10 verschillende manieren te bereken. Sommige marketeers maken hier overigens handig gebruik van door de resultaten van campagnes naar hun hand te zetten. Op de korte termijn misschien goed voor de eindejaarsbonus, maar zeker niet voor de accountability.

Er zijn maar weinig gebruikers die weten hoe Google Analytics gegevens verzameld en bewerkt. Bij een berekende meetwaarden, zoals “time on site” worden niet alle pagina’s in de berekening meegenomen en komt dit dus niet overeenkomt met de werkelijk tijd. Wie dit niet weet kan hierdoor gemakkelijk de verkeerde conclusies trekken. Een definitieregister biedt hier uitkomst. Zorg dat de belangrijkste meetwaarden zijn omschreven en dat deze definities gemakkelijk toegankelijk zijn. Stimuleer mensen in het hele bedrijf om dezelfde definities te gebruiken zodat minder misverstanden ontstaan en rapporten en analyses beter met elkaar zijn te vergelijken.

Trash in trash out
Natuurlijk is het ook belangrijk om met betrouwbare en actuele gegevens te werken. Niet elke thermometer is even nauwkeurig. Hetzelfde kan gezegd worden van de methodiek waarmee marktonderzoek en databases gegevens worden verzameld. Met name bij marktonderzoek wordt het niet altijd even nauw genomen met representativiteit en de steekproefgrootte. En ook CRM systemen zijn vaak ernstig vervuild met dubbele, onvolledige, onjuiste en verouderde records. Door deze onbetrouwbare gegevens te gebruiken bij het analyseren van marketingacties zul je ook onbetrouwbare conclusies trekken.

Appels met peren vergelijken
Terug naar het voorbeeld van de temperatuur. Door de gemeten temperatuur in context te plaatsen is het mogelijk een oordeel te geven over de waarde van de temperatuur. Dit oordeel maakt het verschil tussen cijfers en informatie.

Om marketingcijfers te kunnen beoordelen heb je dus referentiekaders nodig. Het meest gebruikte referentiekader is tijd. We vergelijken cijfers bijvoorbeeld met de voorgaande periode of dezelfde periode een jaar eerder, waardoor een trend zichtbaar wordt. Bij gelijkblijvende omstandigheden is dan eenvoudig een trendlijn te berekenen. Helaas is het in de praktijk niet altijd zo simpel, want de omstandigheden van een meting veranderen continu.

Tot slot
Het is gemakkelijk om resultaten van een campagne te meten, maar dat is niet hetzelfde als accountability. Veel personen en organisaties laten zich snel verleiden door online tools en software met flitsende metertjes en blinkende lichtjes. Deze mooie verpakking is niet zelden bedoeld om de krakkemikkige inhoud te verbloemen. Het mag duidelijk zijn dat het creëren van accountability niet altijd even simpel is als het lijkt. Een goede expert kan je een eind op weg helpen. De betrouwbaarheid van interne data, zoals klant- en transactiegegevens, kan aanzienlijk worden verbeterd door meer aandacht te besteden aan gegevensvalidatie bij de gegevensinvoer. Voorkomen is immers beter dan genezen. Omdat vaak technische of statistische kennis nodig is, is niet iedereen in staat om de kwaliteit van een databron goed te beoordelen.
 
Moeite met beoordeling van de betrouwbaarheid van uw data? Vraag ons om hulp.
 

SAramcService & Advies - denken in oplossingen
Advies & second opinion service op het gebied van internet marketing
Veel organisaties hebben in deze turbulente tijden de behoefte de door hen zelfgemaakte plannen en ideeën (of die van hun bureaus) te laten toetsen door een externe deskundige. Daarom zijn wij dit jaar gestart met een “second opinion service” op basis van onze eigenwijze kijk op (digitale) marketing & communicatie. Inmiddels hebben een aantal klanten ons hun plannen toevertrouwd en heb ik de smaak te pakken gekregen. Niets leuker dan organisaties en merken op deze manier verder te helpen. En om te ervaren dat daardoor het verschil gemaakt kan worden. Alleen daarom alleen al willwn wij dit graag voor meer klanten doen. Belangstelling? Wij horen het graag. Met meer dan 10.000 uur kennis en ervaring op het gebied van internet marketing (opgedaan vanaf 1998), hebben wij een eigenwijze kijk op (digitale) marketing, waarbij altijd de mens als vertrekpunt wordt genomen.
 

Hoe gaan we te werk?
Voordat we aan de slag gaan, bespreken we welke doelen en vooral welke doelgroep je wilt bereiken. Het is belangrijk om te weten welke richting jij op wilt zodat we snel tot een goed resultaat kunnen komen. Nadat we deze doelen in kaart hebben gebracht, praten we verder over het plan van aanpak. We bepalen de middelen die we kunnen inzetten om jouw doel zo snel mogelijk te bereiken. Na overeenstemming met jou gaan we aan de slag. Daarbij houden we je constant op de hoogte van onze werkzaamheden. Continue evaluatie is onze sleutel tot succes. En of dat werkt? Jazeker. Het fijne van online marketing is namelijk dat alles meetbaar is. Ook het resultaat. Elke oplossing die wij aandragen zorgt dus binnen de gestelde termijn voor meer traffic, meer conversie en meer verkoop. Anders hebben wij ons werk niet goed gedaan. Dat maakt ons vak juist zo leuk. The power of numbers. Wij helpen je potentiële bezoekers te verleiden en vast te houden.

Altijd op de hoogte
Klantvriendelijk, doelgericht, transparant en vooruitstrevend. Daar staan we voor. Dagelijks verbreden we onze kennis en houden we alle online marketing ontwikkelingen in de gaten. Niet voor niets zijn we Certified Partner bij Google en Visual Website Optimizer en heeft elke medewerker zijn eigen specialisme. Doordat wij op de hoogte zijn van de laatste trends, kunnen we jou voorzien van het beste advies.

Vrijblijvend gesprek of offerte?
Wil je meer weten over onze diensten? Of een offerte ontvangen?
 
Neem vrijblijvend contact op met RAMC